آینه‌های تاشو به دو صورت برقی و دستی، یکی از نوآوری‌های مهم در عالم خودروسازی هستند. شما از آینه‌های کناری خودرو برای بررسی موقعیت و وضعیت خود نسبت به دیگر خودروها استفاده می‌کنید. آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده که در حین رانندگی، در معابر باریک یا در میان ترافیک شلوغ مجبور به تنظیم آینه‌های خودروتان شوید؟ آیا همیشه نگرانی از آسیب دیدن آینه‌های کناری خودروتان در زمان‌های نامساعد رانندگی مانند رد شدن از کنار دیوار یا فاصله نزدیک با خودرو کناری، به شما دست داده است؟ این مسائل و دغدغه‌های مشابه می‌توانند به راننده‌ها در مسیر‌های روزمره استرس و ناراحتی وارد کند.

سوال این است که چرا آینه‌ تاشو ماشین چنین اهمیتی دارند؟ پاسخ ساده است: این آینه‌ها از جمله ابزارهای حیاتی ایمنی در خودروها هستند که با ایجاد دید بیشتر به راننده اجازه می‌دهند تا محیط اطراف خودرو خود را بهتر مشاهده کنند. این دیدگاه به وضوح به کاهش تعداد تصادفات در جاده‌ها کمک می‌کند. در این مقاله از کریم سیستم با آینه تاشو برقی خودرو بیشتر آشنا می‌شویم.

آینه تاشو برقی چیست؟

در حالی که تقریباً همه اتومبیل‌ها دارای آینه‌های بیرونی در دو طرف ستون A هستند، تنظیم آنها بسیار دردسرساز است. به خصوص اگر آینه‌های بیرونی قابلیت تنظیم داخلی را نداشته باشند. با آینه‌های برقی، می‌توانید نه تنها آینه سمت راننده، بلکه آینه سمت سرنشین جلو را بدون کشش تنظیم کنید. جایی نزدیک درب سمت راننده دکمه‌های پد جهت، قرار دارد که می‌توانید از آن‌ها برای تنظیم آینه استفاده کنید.

مزایا و معایب یک آینه تاشو برقی چیست؟

آینه‌های برقی تاشو، یک نسخه پیشرفته‌تر از آینه‌های دستی در خودروها هستند. این آینه‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند که به راننده امکان کنترل آسانتر و بهتر آن‌ را می‌دهد. آینه‌ تاشو برقی اغلب در خودروهای لوکس با تکنولوژی پیشرفته‌تر نصب می‌شوند.

مزایای آینه تاشو

مزایای آینه تاشو

معایب آینه تاشو ماشین

آینه‌های تاشو برقی از چه قسمت‌هایی تشکیل شده است؟

آینه‌های تاشو برقی در خودروهای مدرن از تکنولوژی‌های پیشرفته و اجزاء پیچیده تشکیل شده‌اند که امکان تنظیم و کنترل آسان زاویه دید راننده به اطراف خودرو را فراهم می‌کنند. در ادامه اجزای مهم تشکیل دهنده آینه تاشو برقی را بررسی می‌کنیم.

شیشه آینه

آینه‌های بغل خودرو به صورت محدب طراحی شده‌اند تا به راننده امکان انعکاس بهتر فضای بغل و عقب خودرو را بدهد. این آینه‌ها نسبت به ضربه و خرابی حساس هستند. بنابراین در صورت خرابی باید هر چه سریعتر به تعمیرگاه نصب آینه تاشو مراجعه کنید تا ایمنی سرنشینان خودرو حفظ شود.

قاب آینه

قاب‌های آینه از جنس پلاستیک سخت و فشرده یا در برخی موارد از کائوچو هستند. این قاب‌ها از نظر رنگ با بدنه خودرو هماهنگ هستند و ابعاد و شکل آنها به مشخصات کارخانه‌ سازنده خودرو بستگی دارد. این قاب‌ها معمولا محکم بوده و قابلیت حرکت و چرخش دارند.

موتور الکتریکی

موتور الکتریکی یکی از مهم‌ترین اجزاء آینه تاشو برقی است. هر موتور آینه تاشو دارای دو الکتروموتور است که در داخل قاب آینه قرار دارند و به حرکت آینه کمک می‌کنند. یکی از این الکتروموتورها آینه را به سمت راست یا چپ حرکت می‌دهد و دیگری باعث حرکت بالا و پایین آینه می‌شود. این موتورها باعث تنظیم زاویه دید آینه به صورت برقی می‌شوند.

آینه‌های تاشو برقی با این اجزاء به راننده امکان می‌دهند تا دید خود را به طور دقیق، سریع و به موقع تنظیم کرده و از امنیت و راحتی بیشتر در رانندگی برخوردار شوند. این اجزاء باعث بهبود کارایی و ایمنی خودرو می‌شوند و نمایانگر تکنولوژی پیشرفته در عالم خودروسازی هستند.

راهنمای خرید و نصب آینه‌ تاشو برقی برای  انواع خودرو

آینه‌های برقی تاشو از محبوب‌ترین تجهیزات در خودروهای امروزی به شمار می‌روند که در بسیاری از خودروها به صورت فابریکی تعبیه شده و توسط کارخانه تولید کننده نصب می‌شوند. اما اگر شما تصمیم به نصب یا تعویض آینه‌های برقی تاشو برای خودرویتان دارید، در نظر داشته باشید که توصیه می‌شود این کار را با دقت و توجه به جزئیات انجام دهید. در ادامه به چند نکته مهم در خصوص خرید و نصب آینه‌های برقی تاشو برای خودرو می‌پردازیم.

راهنمای خرید و نصب آینه‌ تاشو برقی برای  انواع خودرو

نوع خودرو

در ابتدا، مطمئن شوید که آینه‌هایی که می‌خواهید نصب کنید، با نوع و مدل خودروتان سازگار هستند. برخی آینه‌ها به طور خاص برای خودروهای خاصی طراحی شده‌اند.

کیفیت آینه

در زمان خرید بهتر است آینه‌ها با کیفیت و مقاومت مناسب انتخاب کنید. آینه‌های با مقاومت ضعیف ممکن است سریعاً خراب شوند و از کیفیت دید شما بکاهند.

نصب توسط متخصص

برای نصب آینه‌های برقی تاشو، توصیه می‌شود از تکنسین‌های ماهر و با تجربه کمک بگیرید. این کار تضمین می‌کند که نصب به درستی صورت گرفته و هیچ مشکلی پس از نصب پیش نمی‌آید.

استفاده از تجهیزات اصلی

در صورتی که آینه‌های برقی تاشو را تعمیر می‌کنید، از تجهیزات و قطعات اصلی و معتبر استفاده کنید تا از طول عمر و عملکرد بهتر آینه‌ها اطمینان حاصل کنید.

تنظیم و تست

بعد از نصب، آینه‌ها را به دقت تنظیم و تست کنید. اطمینان حاصل کنید که زاویه دید به درستی تنظیم شده و آینه‌ها به درستی عمل می‌کنند.

مراقبت و نگهداری

پس از نصب، مراقبت و نگهداری دقیق از آینه‌های برقی تاشو را انجام دهید. با مراقبت از آنها، از کارکرد بهتر آنها برخوردار شوید و از ایجاد مشکلات در آینده جلوگیری کنید.

آینه برقی چگونه کار می‌کند؟

داخل محفظه آینه برقی موتورهایی قرار دارند تا آینه را از نقطه محوری به سمت بالا، پایین، چپ و راست حرکت دهد. بسته به دید راننده، فرد می‌تواند با دکمه‌های مخصوص و روشن کردن موتورهای داخل محفظه آینه آیرودینامیک، موقعیت آینه را تنظیم کند. برخی از آینه‌های برقی عملکرد گرمایش و همچنین تا شدن برقی را دارند.

مدت زمان نصب آینه تاشو برقی

نصب آینه‌های تاشو برقی یا دستی حدود ۱ تا ۲ ساعت زمان می‌برد. بهتر است این کار را به تعمیرکاران حرفه ای بسپارید.

مدت زمان نصب آینه تاشو برقی

چه خودروهایی آینه تاشو با قابلیت تنظیم برقی دارند؟

تقریباً همه خودروهای رده متوسط به بالا از آینه‌های بیرونی قابل تنظیم با قدرت بالا برخوردار هستند.

عملکرد آینه‌های تاشو برقی

برای جلوگیری از آسیب‌های تصادفی، آینه‌های تاشو برقی به‌طور خودکار هنگام پارک کردن به داخل تا می‌شوند. به محض باز کردن درب، آنها به طور خودکار به سمت بیرون باز می‌شوند.

برای روشن یا خاموش کردن ویژگی تاشو خودکار آینه‌ها از منوی تنظیمات خودرو در صفحه نمایش استفاده کنید. این اطلاعات را می‌توان در کتابچه راهنمای خودرو نیز پیدا کرد.

فروش و نصب آینه تاشو ماشین در کریم سیستم

آینه‌های برقی تاشو ویژگی‌های مهمی ‌را در عملکرد و ایمنی خودرو ایجاد می‌کنند و به راننده امکان می‌دهند که خودرو خود را بهتر کنترل کند. همچنین این امکان را می دهد که راننده از دید بهتری به محیط اطراف خودرو برخوردار باشد. در نهایت، نصب آینه‌های تاشو برقی می‌تواند به افزایش راحتی و ایمنی در رانندگی شما کمک کند. با دقت در انتخاب، نصب و نگهداری، از مزایای این تجهیزات مدرن بهره‌مند شوید.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۱۲۰۳۷۶۷گروه تعمیرات کریم سیستم تماس بگیرید. کریم سیستم ارائه دهنده خدمات فروش و نصب انواع آینه‌های تاشو برقی و دستی، ردیاب خودرو، نصب سیستم صوتی و تعمیر ضبط ماشین است. مشاوران ما بهترین پیشنهادات در خصوص خرید لوازم جانبی خودرو را به شما ارائه می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *