تعمیر ضبط دنا پلاس

همیشه برای صاحبان خودرو ها یک دغدغه بزرگ تعمیر قطعات به شکل اصولی بوده تا با کمترین هزینه بهترین بازدهی را دریافت کنند و امروز ما بهترین مرکز برای تعمیر ضبط دنا پلاس یعنی مرکز کریم سیستم را به شما معرفی میکنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

دنا پلاس در میان محصولات ایران خودرو محصولی تقریبا متفاوت به شمار می‌رود که تمایل نسبی این خودروساز را به ایجاد تغییر در مدل‌های قدیمی خود به نمایش می‌گذارد. هرچند این خودرو نیز خودرو چندان جدیدی محسوب نمی‌شود و به عنوان نمونه به‌روزرسانی شده و اسپرت‌تر دنا (فیس لیفت مدل قدیمی سمند) راهی بازار کشورمان شده است، اما با این حال می‌توان حضور آن را نقطه عطفی در تغییر رویکرد خودروسازان داخلی و توجه بیشتر آن‌ها به نیازهای روز جامعه قلمداد کرد و تعمیر ضبط دنا پلاس یک نکته بسیار مهم است. این خودرو ابتدا با پیشرانه ۱.۷ لیتری ef7 به دست مشتریان رسید اما مدتی بعد نمونه توربوشارژ آن تحت عنوان دنا پلاس توربو وارد سبد محصولات شرکت سازنده شد.

تفاوت مشخصات دنا و دنا+ معمولی با دنا پلاس توربو تنها در پرخوران بودن یا نبودن پیشرانه آنهاست و از جهات دیگر همچون جعبه دنده، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. البته اخیرا شرکت ایران خودرو یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک متعلق به کمپانی چینی DAE را به قوای فنی مدل توربو اضافه کرده که مدل حاصل با نام «دنا پلاس توربو اتوماتیک» شناخته می‌شود و قرار است طی یکی دو سال آینده روانه بازار شود.

بهای انواع محصولات خانواده خودرو دنا همچون قیمت دنا پلاس، دنا و قیمت مدل توربو هم‌اکنون طی فرآیند عرضه و تقاضا در بازار و کارخانه مشخص می‌شود اما قیمت مدل توربو اتوماتیک هنوز به طور قطعی اعلام نشده است؛ چرا که این خودرو طبق وعده مسئولان شرکت سازنده از سال ۱۴۰۰ به مشتریانی که پیش ثبت‌نام کرده باشند، تحویل داده خواهد شد.

گیربکس شش سرعته دستی

طبق اعلام محمد نجات، مدیر طرح ملی موتور پرخوران (EF7-TC)، از اوایل سال جاری، خودرو دنا پلاس توربو با جعبه دنده شش سرعته دستی به صورت انبوه تولید خواهد شد. موتور پرخوران یا توربوشارژ قبلا روی دنا پلاس نصب شده که دارای یک جعبه دنده اتوماتیک است. مشتریان از این خودرو استقبال کرده‌اند و حالا قرار است به دلیل گشتاور بالای این موتور و همین طور نیاز بازار و استقبال مشتریان، جعبه دنده شش سرعته دستی در دنا پلاس استفاده شود.

دنا پلاس توربو توانسته از طرف شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، پنج ستاره را دریافت کند و همچنین استاندارد یورو ۵ را نیز اعمال کند. با وجود تولید دنا پلاس با جعبه دنده شش سرعته دستی، ساخت و عرضه مدل اتوماتیک این خودرو همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

این شما و این طراحی

شمایل +DENA به گونه‌ای است که نسبت به سایر تولیدات ایران‌ خودرو از المان‌های ظاهری اسپرت و جسورانه‌تری سود می‌برد. حالت ستیزه‌جویانه چراغ‌ها و جلوپنجره به همراه نقش و نگارهای روی سپر، چهره‌ای مصمم و قاطع را از خودرو سمند به نمایش گذاشته است. در نمای جانبی شاهد امتداد خط شانه‌ای از انتهای چراغ عقب تا برآمدگی گلگیر جلو هستیم که همراه با سایر حجم پردازی‌های اعمال شده در این نما، جلوه‌ای عضلانی و مهیج‌تر برای این مدل به ارمغان آورده است و گفتنی است که تعمیر ضبط دنا پلاس بسیار با اهمیت است. البته سایز و طرح فریم پنجره‌ها به ویژه در قسمت عقب کمی نامتجانس به نظر می‌رسد و می‌تواند باعث کاهش جذابیت بصری این بخش شود. نمای عقب آن با وجود چراغ‌های یک‌تکه نسبتا بزرگ، تقریبا ساده و زیبا جلوه می‌کند ‌اما چندان با طرح جلو خودرو هماهنگ نیست.

از داخل کابین چخبر؟!

داخل این ماشین نسبت به سایر تولیدات این شرکت بسیار چشم‌نواز و مجلل‌تر طراحی شده است و تعمیر ضبط دنا پلاس نکته ایست بسیار مهم، هرچند که نمی‌شود جایگاه بالایی برای کابین دنا پلاس در رقابت با محصولات روز دنیا در نظر گرفت اما می‌توان در میان محصولات هم‌رده داخلی و حتی چینی نمره مناسبی برای این سبک طراحی منظور کرد. سبک و سیاق طراحی داشبوردآن، افراد را به یاد شمایل این قطعه در برخی محصولات قدیمی‌تر هیوندای نظیر خودرو سوناتا وای اف (YF) می‌اندازد.

کابین دنا پلاس از پلاستیک با کیفیت معمولی ساخته شده و فضایی نسبتا جادار برای یک خانواده پنج نفره فراهم آورده است؛ البته گنجایش کابین این خودرو در قیاس با برخی رقبا کمتر بوده و فضای آن تنگ‌تر شده است. گنجایش ۵۰۰ لیتری صندوق عقب نیز ظرفیت مناسبی را در اختیار اسباب و وسایل مورد نیاز در مسافرت‌های خانوادگی قرار داده که نگرانی مشتریان ایرانی را از این بابت بسیار کاهش می‌دهد.

امکانات و ایمنی

امکانات و تجهیزات گسترده‌تری نسبت به سایر تولیدات مشابه داخلی برای دنا پلاس در نظر گرفته شده است. از جمله مهمترین تجهیزات رفاهی و ایمنی مدل توربو آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کروز کنترل، حسگر پارک عقب، دزدگیر فابریک، ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، دی‌لایت، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ بدرقه، نورپردازی داخلی، فرمان با روکش چرم، نمایشگر لمسی هفت اینچی، سیستم صوتی ۶ اسپیکر، رهیاب، دوربین عقب، بلوتوث، USB، گیرنده تلویزیون (سفارشی)، ۲ یا ۴ ایربگ (بسته به نوع تیپ)، کمربندهای پیش‌کشنده و محدودکننده، تهویه اتومات، صندلی‌های جلو ۸ حالته برقی، سانروف (سفارشی)، آینه‌های جانبی تاشونده برقی و آنتن کوسه‌ای. همچنین برخی شنیده‌های غیر موثق خبر از وجود سامانه کنترل پایداری در DENA PLUS توربو اتوماتیک می‌دهند که می‌تواند بسیار مثمر ثمر و افزایش‌دهنده میزان پایداری و امنیت این محصول باشد.

شتاب ۰ تا صد، حداکثر سرعت و مصرف سوخت ترکیبی دنا پلاس معمولی به ترتیب معادل ۱۳.۵ ثانیه، ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت و ۷.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و تعمیر ضبط دنا پلاس بسیار مهم است. این ارقام در نسخه توربو معادل ۱۰ ثانیه، ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت و ۷.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. اطلاعات فنی این مدل توربو اتوماتیک در حال حاضر در دسترس نیست اما بر طبق انتظار می‌توان گفت که شتاب و حداکثر سرعت آن نسبت به نسخه دستی اندکی کاهش نشان خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *