آیا تا به حال تجربه استفاده از خودرو جیلی را داشته اید؟ خودروهای جیلی یک از انواع تولیدات شرکت جیلی چین هستند که خودروهای باکیفیتی تولید می‌کند. این تولیدات از امکانات بروز بهره مند هستند و بیشتر آن‌ها با ضبط و مانیتورهای هوشمند تجهیز می‌شوند. استفاده از این تجهیزات می‌تواند تجربه کاربری رانندگان را تا حد زیاد افزایش دهد. گاهی اوقات مانند هر سیستم دیگری، ممکن است در سیستم صوتی خودرو جیلی مشکلاتی ایجاد شود. احتمال دارد این سوال برای شما پیش بیاید که این مشکلات چه هستند و چه اقداماتی می‌توان برای رفع آن‌ها و تعمیر ضبط جیلی Geely انجام داد؟ در ادامه این مقاله از کریم سیستم به طور کامل به این موارد خواهیم پرداخت.


نصب و تعمیر ضبط جیلی Geely

چرا در سیستم‌های صوتی خودروها از جمله جیلی مشکلاتی پدید می‌آید؟

همه خودروها اعم از خودروهای قدیمی و جدید از یک سیستم صوتی برخوردار هستند. خودروهای قدیمی در سیستم صوتی خود فقط از ضبط و بلندگو برخوردار هستند. بنابراین، احتمال خرابی در آن‌ها پایین‌تر است. خودروهای جدید همزمان با پیشرفت تکنولوژی از سیستم‌های صوتی هوشمند همراه با مانیتور برخوردار هستند، به همین دلیل، ممکن است در آن‌ها مشکلات بیشتری به وجود بیاید.

این امر بدین دلیل اتفاق می‌افتد که این سیستم‌ها به دلیل این که با اینترنت کار می‌کنند احتمال بروز خطا در آن‌ها بیشتر است و چون پیچیدگی بیشتری نسبت به سیستم‌های صوتی قدیمی‌تر دارند، بیشتر دچار خرابی می‌شوند. مهم‌ترین نکته در مواجه شدن با مشکلات این سیستم‌ها بررسی علت آن و اقدام برای تعمیر آن‌ها خواهد بود.

مشکلات احتمالی در ضبط جیلی

بروز مشکل در نصب ضبط جیلی از ایرادات رایجی است که در این خودرو به وجود می‌آید. ضبط خودرو از پر استفاده ترین قسمت‌های خودرو است که روزانه بارها مورد استفاده قرار می‌گیرد، پس طبیعی است که پس از مدتی، مشکلاتی برای آن به وجود بیاید. از اصلی‌ترین مشکلات ضبط خودرو می‌توان به روشن نشدن آن اشاره کرد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که ضبط خراب شده باشد یا برق به آن نرسد. گاهی اوقات ضبط ماشین به طور خودکار روشن و خاموش می‌شود. اگر این اتفاق برای ضبط خودروی شما افتاده است، ممکن است نشانه این باشد که سیستم اتصال زمین آمپر شما به درستی کار نمی‌کند و نیاز به تعمیر ضبط جیلی Geely دارید.

این امر منجر به قطع شدن تقویت کننده خواهد شد، زیرا جریان کافی به منبع تغذیه آن وارد نمی‌شود. در مواقعی موسیقی در حال پخش به طور ناگهانی قطع می‌شود و کاربر برای شنیدن موسیقی دلخواه خود دچار مشکل می‌شود. این مشکل می‌تواند ناشی از سیم کشی معیوب یا سوختن فیوزها باشد که باعث قطع برق بخش‌های خاصی در داخل سیستم صوتی خواهد شد. همچنین این اتفاق می‌تواند سایر قطعات را نیز تحت تاثیر قرار داده و باعث خرابی آن‌ها شود.

زمانی که سیستم صوتی خودرو را نصب می‌کنید، ممکن است حس کنید در هنگام پخش قدرت کافی ندارد و نمی‌تواند موسیقی‌ها را به خوبی پخش کند. این مشکل احتمال دارد که از باتری یا دینام باشد. همچنین کم شدن منبع تغذیه هم می‌تواند بر عملکرد واحد مرکزی هنگام روشن شدن تاثیر بگذارد. برای تعمیر ضبط جیلی Geely روش‌های مختلفی وجود خواهد داشت.

در مانیتور خودرو جیلی چه معایبی به وجود می‌آید؟

سیستم‌های صوتی و پخش خودروها در طول سال‌ها تغییرات زیادی کرده و به سمت هوشمند شدن پیش می‌روند. برندهای خودرو از سیستم‌های صوتی با مانیتور استفاده می‌کنند تا کار کردن با آن‌ها راحت‌تر شود. این سیستم شامل کنترل آب و هوا، جی‌پی‌اس، پخش موسیقی، اتصال تلفن همراه و امکانات دیگر می‌شود. با این حال، ممکن است در مواقعی افراد با مشکلاتی در سیستم و نصب مانیتور خودرو مواجه شوند. برخی از رایج‌ترین این مشکلات را در ادامه بررسی می‌کنیم.

مشکل در عملکرد جی پی اس

اگر سیستم مکان یابی به طور مرتب بروز نشود، ممکن است اطلاعات نادرستی ارائه دهد. گاهی اوقات ممکن است جی پی اس اطلاعات قدیم یا نادرست ارائه دهد که ممکن است منجر به رسیدن به مسیرهای نادرست شود.

اشکالات نرم افزاری

مانیتور خودرو جیلی ممکن است با مشکل‌هایی مانند خراب شدن تاچ یا خرابی سیستم مواجه شود. مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، مانیتورهای خودرو نیز می‌توانند با مشکلاتی نظیر عملکرد کند، فریز شدن صفحه نمایش و اجرا نشدن برنامه‌ها دست‌وپنجه نرم کنند.

مشکلات نرم افزاری ضبط جیلی

مشکلات اتصال

ممکن است کاربران در متصل کردن تلفن همراه خود به مانیتور با مشکل مواجه شوند. این مشکل شامل عدم اتصال یا عدم شناسایی تلفن همراه خواهد بود. علت این اتفاق احتمالا قدرت ضعیف سیگنال یا بروز خطا در اتصالات بی سیم مانند وای فای و بلوتوث باشد.

مشکلات رایج باند و بلندگو جیلی

علاوه بر بروز مشکلات و تعمیر ضبط جیلی Geely، ممکن است در بلندگوها و آمپلی فایر سیستم صوتی نیز مشکلاتی پدید بیاید که بدین شرح خواهند بود:

روشن نشدن آمپلی فایر

اگر آمپلی فایر روشن نمی‌شود، احتمالا نشان دهنده یک مشکل باشد. لازم نیست تصور کنید مشکل اساسی است و نیاز به تعویض آمپلی فایر دارید، بلکه ممکن است مشکل جزئی باشد و خودتان قادر به رفع کردن آن باشید. این امر احتمال دارد که از شل شدن اتصال یا یک اتصال نادرست باشد. قبل از این که فکر کنید آمپلی فایر به کلی خراب شده است، باید علل مختلف خرابی را تشخیص دهید.

اولین کاری که باید انجام دهید، این است که اتصال صحیح آمپلی فایر را بررسی کنید. همچنین مطمئن شوید که کابل ریموت به درستی وصل شده باشد. باید با نوار سفیدی که از واحد استریو می‌آید به کابل آبی وصل شود. همچنین مطمئن شوید که کابل برق تغذیه کننده آمپلی فایر محکم وصل شده باشد. وقتی که مطمئن شدید تمام اتصالات برقرار است، آن را روشن کنید. اگر آمپلی فایر روشن شد، هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت. اگر روشن نشود، ممکن است مشکل از داخل آمپلی فایر باشد.

گرم شدن بیش از حد آمپلی فایر

آمپلی فایر خودرو ممکن است بیش از حد گرم و خاموش شود. دلیل این مشکل احتمال دارد که بلندگوهای متصل به شاسی خودرو یا امپدانس کم باشد. هنگامی که سطح بیس تا آخر بالا می‌رود، آمپلی فایر خودرو بیش از حد گرم می‌شود. اگر حساسیت ورودی خیلی زیاد باشد، احتمال خاموش شدن آمپلی فایر وجود خواهد داشت. در صورتی که بلندگوها امپدانس کمتر از درجه تقویت کننده داشته باشند و به آن متصل شوند، گرمای بیش از حد ایجاد می‌شود و ممکن است باعث رسیدن آسیب دائمی به آمپلی فایر شود.

گرم شدن بیش از حد آمپلی فایر

کار نکردن اسپیکرهای خودرو جیلی

اگر ضبط را فعال کردید و اسپیکرها هیچ صدایی تولید نمی‌کنند، باید به دنبال بررسی علت آن و تعمیر ضبط جیلی Geely باشید. اولین کاری که باید انجام دهید، این است که اتصالات کابل بلندگو را بررسی کنید. کابل بلندگوی متصل به منبع صدا را چک کنید. اگر هیچ کدام از بلندگوها صدا ندارند، ممکن است کابل‌های متصل به آمپلی فایر یا ضبط شل وصل شده یا شکسته باشند.

همچنین، اگر به تازگی بلندگوهای جدید را وصل کرده اید و صدایی وجود ندارد، باید بررسی کنید که آیا اتصالات قطبی به درستی انجام شده است یا خیر. اگر فقط یک بلندگو کار نمی‌کند، باید سیم کشی آن را بررسی کنید. می‌توانید بلندگو را بردارید و آن را با سیم خارجی که مستقیماً به هد یونیت یا آمپر متصل است تست کنید.

وجود نداشتن بیس در صدا

بیس بخش مهمی از صداست. این کار باعث می‌شود موسیقی عمیق‌تر شود. اگر به تازگی بلندگوها جدیدی نصب کرده و نتوانسته اید باس دریافت کنید، شایع‌ترین علت این مشکل امکان دارد که یک واحد مرکزی ضعیف‌تر از آن باشد که نمی‌تواند به اندازه کافی قدرت بلندگوها را برای بیس تامین کند یا مشکلی در اتصال بلندگوها وجود دارد. در ابتدا مطمئن شوید که پایانه‌ها به درستی وصل شده اند. اگر هنوز بیس وجود ندارد، شاید لازم باشد یک تقویت کننده ماشین اضافه کنید تا قدرت کافی برای بیس را به بلندگوها بدهد.

قطع شدن صدا

اگر صدای بلندگوها قطع و وصل می‌شود، به احتمال زیاد مشکل از شل بودن اتصال کابل بلندگو خواهد بود. اتصال کابل بلندگو را از آمپلی فایر بررسی کنید. اگر محکم وصل باشد، اتصال را در پایانه‌های بلندگو بررسی کنید. گرمای بیش از حد نیز می‌تواند باعث قطع و وصل شدن صدا شود.

تعمیر ضبط جیلی Geely

هنگامی که صحبت از تعمیر ضبط جیلی Geely می‌شود، همان طور که می‌دانید مشکلات متعددی ممکن است برای آن پیش بیاید. یکی از رایج‌ترین آن‌ها صدای دینام است که به طور متناوب یا مداوم رخ می‌دهد. هنگامی که سیستم صوتی صدا می‌دهد، می‌تواند نشان دهنده شل بودن اتصال زمین باشد. وقتی این اتفاق رخ می‌دهد، باید مراقب سیم کشی‌ها باشید. سیم کشی باید با هر دو قسمت فلزی تماس داشته باشد تا به درستی کار کند. بنابراین، اگر پوشش رنگی با محل تماس آن‌ها تداخل داشت، مطمئن شوید که پوشش رنگی را پاک کنید تا تنها یک سطح فلزی تمیز باقی بماند.

نحوه تعمیر ضبطی که روشن نمی‌شود

اگر با روشن شدن ضبط خودروی خود مشکل دارید، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که هر گونه خطا در سیم کشی را بررسی کنید. اگر هیچ مشکلی وجود نداشت، باید تمام سیم‌هایی را که وارد یا خارج می‌شوند را قبل از اتصال مجدد جدا کنید. پس از این مرحله مطمئن شوید که روی جعبه فیوز هیچ اثری از آسیب یا بوی سوختگی وجود نداشته باشد. اگر این علائم را مشاهده کردید، باید یک جعبه فیوز جدید خریداری کنید.

روش‌های تعمیر مانیتور جیلی

برای تعمیر مشکلات مانیتور باید اقدامات زیر را انجام دهید. اگر مشکل از جی‌پی‌اس باشد، برای تعمیر ضبط جیلی Geely باید آن را مجدد کالیبره کنید تا دقت دریافت سیگنال بهبود یابد. نقشه‌ها را برای بهبود شبکه‌های جاده‌ها، شهرها و الگوریتم‌های ناوبری بروز کنید.

برای مشکلات نرم افزاری بسته به نوع سیستم، آن را مطابق دفترچه راهنما ارتقا دهید تا عملکرد آن را بهبود ببخشید. اگر هنوز هم مشکل ادامه دارد، آن را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید تا هر گونه مشکل حذف شود. اگر برای عیب یابی این قسمت مشکل دارید، می‌توانید به تعمیرگاه مانیتور مراجعه کنید.

روش‌های تعمیر مانیتور جیلی

تعمیر آمپلی فایر چگونه انجام می‌شود؟

تعمیر ضبط جیلی Geely و آمپلی فایر آن شبیه به تعمیر بسیاری از قطعات دیگر است، زیرا آن‌ها با قطعات مشابه مونتاژ می‌شوند. به طور کلی، شما باید با توجه به مشکلات خاص تعمیرات را انجام دهید. سیم‌ها ممکن است برق را انتقال ندهند. فیوزها نیز ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند و امکان دارد در نحوه عملکرد کلیدها اختلال ایجاد شود. به طور کلی مراحل تعمیر آمپلی فایر به شکل زیر خواهد بود:

انجام این اقدامات در تعمیرگاه آمپلی فایر برای تعمیر ضبط جیلی Geely باعث می‌شود که عیب یابی آن اصولی انجام شود.

نحوه تعمیر باند و بلندگو جیلی

برای تعمیر ضبط جیلی Geely و بلندگوهای آن، باید طبق مشکل موردنظر اقدام کنید. وقتی بویی شبیه بوی سوختگی را حس می‌کنید، نشانه گرم شدن بیش از حد است. برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد، اطمینان حاصل کنید که تمام قطعات قبل از نصب و وقوع هر نوع مشکل به خوبی بررسی شده اند. در صورت لزوم، باید آن را خودتان یا توسط افراد متخصص تعمیر کنید.

اگر در شنیدن صدای باس مشکل دارید، چند مورد وجود دارد که باید بررسی کنید. ابتدا چک کنید که بلندگوهای شما به درستی وصل شده اند یا به برق بیشتری نیاز دارند. سعی کنید مشکل را با افزودن یک تقویت کننده خارجی و ارتقا ضبط برطرف کنید.

برای روشن نشدن بلندگوها ابتدا باید فیوزها را چک کنید. این کار با استفاده از یک مولتی متر انجام می‌شود. بلندگوها خودرو معمولا دارای یک یا دو فیوز هستند. با استفاده از مولتی متر می‌توانید مطمئن شوید که در دو طرف آن برق وجود دارد.

خراب شدن بلندگوها در هنگام تعمیر ضبط جیلی Geely یک مشکل رایج است و معمولا به دلیل شل شدن اتصالات و کابل‌های آسیب دیده رخ می‌دهند. برای عیب یابی، با بررسی تمام قسمت‌های آن شروع کنید تا مطمئن شوید که تمام اتصالات شما در دو سر سیم به درستی انجام شده اند. همچنین باید هر گونه خمیدگی و گره خوردگی در طول کابل را بررسی کنید.

تعمیر ضبط انواع مدل های خودرو جیلی در گروه تعمیرات کریم سیستم

سیستم‌های صوتی و تصویری خودروهای جدید معمولا هوشمند هستند و دیگر از سیستم‌های قدیمی برای خودروهایی مانند جیلی استفاده نمی‌شود. مانند هر خودروی دیگری، ممکن است در جیلی هم مشکلاتی به وجود بیاید. از رایج‌ترین مشکلات می‌توان به معایب ضبط و مانیتور اشاره کرد که با بررسی قطعات و عیب یابی آن‌ها احتمالا نیاز به تعمیر ضبط جیلی Geely خواهید داشت. اگر قادر به عیب یابی و نصب سیستم صوتی نیستید، می‌توانید این کار را در تعمیرگاه ضبط جیلی کریم سیستم انجام دهید. کافی است با شماره تلفن ۰۹۱۲۰۷۸۵۰۲۱ تماس بگیرید. گروه تعمیرات کریم سیستم در کمترین زمان ممکن اقدام به بررسی، تعمیر و یا نصب سیستم صوتی خودرو شما می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *