همه خودروها از جمله خودروهای جدید از سیستم صوتی برخوردار هستند. سیستم صوتی خودروهای جدید شامل مانیتور و ضبط هستند. به گونه ای که باید برای کار کردن با ضبط و سیستم صوتی از مانیتور استفاده کنید. با این که معمولا از قطعات باکیفیتی در خودرو ام وی ام استفاده می‌شود، اما امکان خرابی و بروز مشکل در آن وجود دارد. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که برای نصب سیستم صوتی و تعمیر ضبط MVM ام وی ام چه مشکلاتی ممکن است پیش بیاید؟ در ادامه به معرفی و راه حل‌های این مشکلات در بلاگ کریم سیستم خواهیم پرداخت.

سیستم صوتی ام وی ام چگونه کار می‌کند؟

ضبط و سیستم صوتی ام وی ام مخصوص این خودرو طراحی شده و همه مدل‌های قدیمی‌و جدید از آن برخوردار هستند. این ضبط با سیستم صوتی سایر خودروهای قدیمی‌تفاوت دارد و شما باید برای کار با آن از یک مانیتور و سیستم لمسی استفاده کنید. ضبط این خودرو دارای سیستم عامل‌های ویندوز و اندروید است که کار با آن را بسیار راحت می‌کند. شما می‌توانید تلفن همراه خود را از طریق بلوتوث یا وای فای به آن متصل کنید.

به جز پخش موسیقی، تماس‌های تلفنی و فیلم‌های تلفن همراه نیز قابلیت پخش از طریق ضبط ام وی ام را دارند. شما می‌توانید از طریق پورت USB تلفن همراه یا فلش مموری خود را به آن متصل کنید تا هر فایل و رسانه ای که مورد علاقه تان باشد را پخش کند.

تعمیر ضبط MVM ام وی ام

مشکلاتی که ممکن است برای سیستم صوتی MVM پیش بیاید؟

با توجه به این که ممکن است هر خودرو دچار مشکلاتی بشود، بهتر است مشکلاتی که امکان دارد برای خودرو MVM پیش بیاید را نیز بررسی کنیم.

هنگام استارت زدن، ضبط روشن نمی‌شود

معمولا دو علت اصلی برای این مشکل وجود دارد. ممکن است در سیم کشی سیستم صوتی خودرو اختلال و مشکل به وجود آمده باشد. در مواقعی ممکن است شما ضبط را روشن کنید، اما هیچ صدایی از آن پخش نشود. به دنبال این اتفاق نمایشگر نیز به یک باره خاموش می‌شود. علت این امر قطع شدن برق در سیستم صوتی ماشین ام وی ام خواهد بود. در صورتی که سیم کشی درون درب‌های خودرو نیز دچار اتصالی شوند، ضبط روشن نخواهد شد.

اختلال در عملکرد کنترل تعادل صدای باس

در هنگام نصب سیستم صوتی و تعمیر ضبط MVM ام وی ام، ممکن است با اختلال درعملکرد این قسمت مواجه شوید. برای این که از بلندگوها صدای مناسبی شنیده شود، قسمت کنترل تعادل باید سیستم تعادل را یک بار به طرفی هدایت کند و بار دیگر آن را به صورت متعادل به مرکز سیستم بازگرداند. اگر این عملکرد به طور صحیح انجام نشود، باید به دنبال رفع آن باشید. برای حل این مشکل می‌توانید قطب‌های اسپیکرهای جلو و عقب ماشین را به صورت مثبت و منفی جابجا کنید.

اگر مشکل باس دارید، بهتر است که برای تنظیم شدن آن، اکولایزر استریوی ضبط خودرو را مسطح کنید. گاهی اوقات صدای باس از پشت سر شنیده می‌شود. این بدان معنی است که باس فقط به آن قسمت محدود شده که برای رفع آن باید نقطه محلی ساب را کمتر کنید.

ایجاد صداهای عجیب در سیستم صوتی

اگر تجربه نصب سیستم صوتی و تعمیر ضبط MVM ام وی ام را داشته باشید، هنگام کار کردن با خودرو هم صداهای ناخواسته از داخل ضبط را مشاهده کرده اید. این صداها ممکن است منابع مختلفی داشته باشند. اگر صدا از آلترناتور باشد، احتمالا مشکل از ارتباط و شرایط ضعیف بین باتری و سیستم صوتی خواهد بود. اگر مشکل از اکسسوری پاپ باشد، ممکن است اتفاقی برای سیستم الکتریکی یکی از اجزا پیش بیاید. برای پیشگیری از ایجاد صداها، بهتر است که به طور منظم پست‌های باتری ماشین، اتصالات آلترناتور، تقویت کننده‌های سیگنال و سیستم شارژ را به دقت بررسی کنید تا اگر مشکلی وجود داشت در کوتاه‌ترین زمان آن را حل نمایید.

داغ شدن ضبط و سیستم صوتی خودرو

برخی اوقات وقتی به سیستم صوتی خودرو دست می‌زنید، گرمای زیادی را حس می‌کنید که مستقیما ناشی از داغ شدن ضبط خواهد بود. وقی سیم کشی اشتباه انجام شده باشد، این اتفاق رخ می‌دهد. این اشتباه ممکن است در سیم کشی اسپیکرها یا سیم‌های دیگر به صورت جداگانه رخ دهد. هر زمان که حس کردید سیستم داغ شده است، باید سیم کشی را چک کنید. گرمای زیاد نشان دهنده وجود مشکل در سیستم خودرو خواهد بود.

داغ شدن ضبط و سیستم صوتی خودرو

چرا در ضبط خودرو مشکلات متعددی پیش می‌آید؟

هر خودرو اعم از ام وی ام و دیگر مدل‌ها قطعات مختلفی در سیستم داخلی خود دارند که این قطعات معمولا مادام العمر نیستند و ممکن است برای آن‌ها مشکلاتی به وجود بیاید. اما گاهی اوقات نیز عللی وجود دارند که باعث می‌شوند سیستم صوتی خودرو دچار مشکل شود. از جمله این علل می‌توان به نصب اشتباه اشاره کرد. با توجه به این که سیستم صوتی از قطعات و اتصالات مختلفی تشکیل شده است، امکان اشتباه در نصب آن وجود دارد. با یک بررسی ساده می‌توان محل اشتباه را پیدا و آن را حل کرد.

از دیگر علل وجود مشکلات می‌توان به هماهنگ نبودن اجزای مختلف با یکدیگر اشاره کرد. اگر در نصب سیستم صوتی و تعمیر ضبط MVM ام وی ام از قطعاتی استفاده کنید که به طور کامل با خودرو هماهنگی ندارند، ممکن است مشکلاتی از جمله صداهای بی کیفیت تولید شود. قطعات چینی معمولا کیفیت خوبی ندارند و پس از مدتی باعث ایجاد خرابی و مشکل در سیستم صوتی می‌شوند.

علت روشن نشدن ضبط ام وی ام

یکی از مشکلات عمده ای که در نصب سیستم صوتی و تعمیر ضبط MVM ام وی ام به وجود می‌آید، روشن نشدن ضبط و سیستم صوتی است. از دلایل عمده این مشکل وجود اختلال در منابع یا بخش‌هایی که جریان از آن‌ها عبور می‌کند خواهد بود. سیم کشی نیز از مسائل دیگری است که می‌تواند باعث شود ضبط ماشین روشن نشود. سیست صوتی خودرو مستقیم به اسپیکر و منبع انرژی از طریق سیم کشی متصل می‌شود. اگر در این سیستم مشکلاتی پیش بیاید یا سیم‌ها قطع شوند، ضبط به هیچ وجه کار نخواهد کرد.

در نصب سیستم صوتی و تعمیر ضبط MVM ام وی ام برای جلوگیری از قطع نشدن ناگهانی برق و انرژی، از فیوز استفاده می‌شود. این فیوز می‌تواند از سوختن اجزای خودرو جلوگیری کند. در صورتی که پریده باشد، مدار صوتی خودرو شکسته شده و سیستم صوتی روشن نخواهد شد.

دلایل خرابی مانیتور ام وی ام

علاوه بر خود ضبط، گاهی هم امکان دارد مانیتور خودرو از کار بیفتد و خراب شود. همان طور که می‌دانید، سیستم صوتی ام وی ام هوشمند است و برای کار کردن با ضبط باید از مانیتور استفاده کنید. برخی دلایل وجود دارند که می‌توانند کارکرد مانیتور خودرو با اختلال مواجه کنند. این دلایل عبارتند از:

آسیب رسیدن به مانیتور

اگر در صورت تصادف یا ضربه غیر عمد به مانیتور، خاموش شود یا کار نکند، دچار خرابی شده است. علاوه بر این، صفحات لمسی بسیار حساس هستند و می‌توانند با کوچک‌ترین ضربه آسیب ببینند. اکثر مانیتورها هنگام ضربه خوردن دچار ترک می‌شوند که برای تعمیر باید آن را عوض کرد. رسیدن رطوبت و آب به داخل ماینتور نیز می‌تواند باعث خرابی آن شود. معمولا وقتی مایعات روی مانیتور می‌ریزد، شما قادر نیستید که همه آن را پاک کنید، به همین خاطر، مقداری از آب به درون مانیتور نفوذ می‌کند و به مانیتور اسیب می‌رساند.

وجود خطا در سیستم نرم افزاری

در صورت بررسی مانیتور و نبود هیچ گونه مشکل فیزیکی، ممکن است مشکل در سیستم نرم افزاری آن باشد. اکثر مانیتورها دارای سیستم عامل اندروید هستند که اگر مشکلی برای آن پیش بیاید عملکرد کل دستگاه با خطا مواجه می‌شود. اگر نرم افزار جدید یا بروز رسانی سیستم عامل دارای مشکل باشد می‌تواند کارکرد مانیتور را نیز با خطا مواجه کند. بنابراین، در هنگام بروز خطا باید سیستم مانیتور را به طور کامل بررسی کنید.

وجود خطا در سیستم نرم افزاری و تعمیر ضبط MVM ام وی ام

مشکلات داخلی

همان طور که می‌دانید سیم کشی در همه قسمت‌های خودرو وجود دارد. مانیتور نیز با استفاده سیم‌ها به باتری متصل می‌شود تا به طور صحیح کار کند. سیم کشی خودرو بسیار نازک است و در صورت آسیب کم می‌تواند عملکرد قطعات را با مشکل مواجه کند. در نتیجه اگر مانیتور دچار مشکل شود، احتمال دارد که مشکل از سیم کشی‌های آن باشد. در صورت رسیدن آسیب به سیم‌ها، مانیتور پاسخگو نخواهد بود و برق به درستی به مانیتور نخواهد رسید.

راهکارهای ممکن برای تعمیر ضبط MVM ام وی ام

در قدم اول، قبل از هر گونه تعمیر، باید به طور کلی سیستم خودرو را چک کنید تا متوجه مشکل موجود شوید. برای این کار باید از بررسی اتصالات شروع کنید. همه اتصالات و سیم کشی‌ها را به ترتیب بررسی کنید و مطمئن شوید که مانیتور و ضبط به منابع وصل هستند. اگر کابل‌ها و سیم‌ها ترک خورده و پاره شده باشند، می‌توانند مشکلات زیادی را ایجاد کنند. در مرحله بعد، باید مانیتور را بررسی و آن را به خوبی تنظیم کنید.

مشکلاتی مانند نمایش تصویر و اتصال آن به اسپیکرها در دسته مشکلات مانیتور قرار می‌گیرند. بنابراین، باید به خوبی آن را چک کنید تا هیچ ترکی روی آن وجود نداشته باشد. در هنگام نصب سیستم صوتی و تعمیر ضبط MVM ام وی ام، چون مانیتور لمسی است، باید به دقت با آن کار کنید تا ببینید که عملکرد صحیحی دارد یا خیر. در صورت داشتن مشکل در کالیبراسیون لمسی، می‌توانید از تنظیمات خود مانیتور استفاده کرده و صفحه را کالیبراسیون کنید.

یکی از مشکلات عمده ای که به آن اشاره کردیم، مشکلات نرم افزاری است که می‌تواند عملکرد مانیتور را با مشکل مواجه کند. برای این کار، باید سیستم عامل مانیتور را بررسی کنید و اگر نیاز به بروز رسانی داشت، آن را انجام دهید. بسیاری از مشکلات در نصب سیستم صوتی و تعمیر ضبط MVM ام وی ام قابل حل است، اما گاهی اوقات قطعات به شکلی خراب می‌شوند که چاره ای به جز تعویض آنان نیست. زمانی قطعه باید تعویض گردد که دیگر هیچ راهی برای تعمیر آن نباشد.

راهکارهای ممکن برای تعمیر ضبط MVM ام وی ام

نحوه تعمیر آمپلی فایر خودرو

صدای تولید شده توسط هر سیستم صوتی به تنهایی قابل شنیدن نیست، بنابراین قطعه ای به نام آمپلی فایر باید در سیستم نصب شود تا بتواند صدای دریافت شده را تقویت و در نتیجه به اسپیکرها بفرستد. آمپلی فایر قطعه مهمی‌در نصب سیستم صوتی و تعمیر ضبط MVM ام وی ام به حساب می‌آید. بنابراین، در هنگام خرابی باید به سرعت تعمیر شود. آمپلی فایرهای ام می‌ام‌ها به دلیل این که هیچ مبدل تغذیه ای ندارند، مدام دچار خرابی می‌شوند. مشکلات مختلفی برای آمپلی فایر ممکن است پیش بیاید که در ادامه آن‌ها و راه حلشان را بررسی خواهیم کرد.

چرا چراغ آمپلی فایر قرمز می‌شود؟

گاهی اوقات وقتی به این قطعه نگاه می‌کنید متوجه می‌شوید که چراغ آن قرمز است. این اتفاق به دلیل پروتکت شدن آمپلی فایر اتفاق می‌افتد. پروتکت شدن زمانی رخ می‌دهد که بین قطعات آمپلی فایر اتصال کوتاه رخ دهد. برای رفع این مشکل در نصب سیستم صوتی و تعمیر ضبط MVM ام وی ام، باید تمامی‌ورودی‌ها را چک کنید تا مطمئن شوید که هیچ اتصال کوتاهی بین قطعات وجود ندارد.

مشکل در روشن نشدن آمپلی فایر

آمپلی فایر به دلایل مختلفی ممکن است روشن نشود. یکی از دلایل آن قطع شدن برق ورودی به آن است. در صورت اتفاق افتادن این مورد باید ورودی برق را چک کنید تا ببینید که مشکل از این قسمت است یا خیر. احتمال دوم در مورد سوختن رگولاتور تنظیم برق است. برای رفع آن فقط کافی است که رگولاتور را تعویض کنید. گاهی اوقات ممکن است ورودی برق آمپلی فایر سولفاته شده باشد، در این صورت این قطعه به هیچ وجه روشن نمی‌شود. راه حل مناسب برای این موقعیت، پاک کردن سولفاته‌های ایجاد شده روی ورودی خواهد بود.

راه حل مناسب برای سوختن فیوز

سوختن فیوز موضوع مهمی‌است که نباید به راحتی از آن گذر کنید. وقتی متوجه شدید که فیوز آمپلی فایر سوخته است، نباید فورا آن را تعویض کنید. بلکه به جای این کار باید همه قطعات را بررسی کنید تا ببینید که مشکل دیگری وجود دارد یا خیر. اگر قطعات سالم بودند، سپس نسبت به تعویض فیوز اقدام کنید.

هزینه و قیمت نصب سیستم صوتی و تعمیر ضبط MVM ام وی ام چقدر است؟

مهم‌ترین عاملی که در زمینه نصب سیستم صوتی و تعمیر ضبط MVM ام وی ام مهم است، میزان هزینه ای است که باید صرف آن کنید. عوامل مختلفی روی این هزینه تاثیرگذار هستند که باید طبق آن‌ها هزینه تعمیر یا تعویض قطعات سیستم صوتی ام وی ام تعیین شود. اولین مورد، قیمت قطعات خودرو است. با توجه به این که قیمت ارز و میزان تورم روی قیمت‌ها تاثیر زیادی می‌گذارند و اکثر قطعات نیز وارداتی هستند، قیمت‌ها ثابت نیستند و مدام تغییر می‌کنند.

اگر میزان خرابی قطعات سطحی باشد و با یک تعمیر ساده حل شود، نیازی به متحمل شدن هزینه زیاد نیست. با کمترین هزینه می‌توانید نصب سیستم صوتی و تعمیر ضبط MVM ام وی ام را انجام دهید. اگر خرابی و مشکلات جدی‌تر باشند، هزینه تمام شده برای تعمیرات نیز بالاتر خواهد رفت. در نتیجه، باید با تعمیرکار راجع به خرابی صحبت کنید و اگر ممکن باشد مشکل به وجود آمده را تعمیر کنید تا نیازی به تعویض قطعات نباشد.

تعمیر ضبط انواع خودرو MVM ام وی ام در گروه تعمیرات کریم سیستم

سیستم صوتی تمامی‌مدل‌های خودرو ام وی ام MVM X22، MVM 315، MVM 530، MVM X33، MVM 110، MVM 550، MVM X55، MVM 315 S، MVM X22 S در گروه تعمیرات کریم سیستم قابل نصب و تعمیر هستند.

در نهایت خودروهای ام وی ام، سیستم صوتی هوشمندی دارند که آن‌ها را از سایر خودروهای قدیمی‌متمایز می‌کند. نصب سیستم صوتی و تعمیر ضبط MVM ام وی ام باید توسط تعمیرکاران حرفه ای انجام شود. اگر برای خودرو شما مشکلی به وجود آمده، می‌توانید نصب سیستم صوتی و تعمیر ضبط MVM ام وی ام را به گروه تعمیرات کریم سیستم بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *