دوربین ثبت وقایع دوربین کوچکی است که روی شیشه جلو نصب می‌شود و همه چیز را در جلو و در برخی موارد از عقب خودرو ضبط می‌کند. از مزایای دوربین ثبت وقایع پس از به وجود آمدن حادثه است. به راحتی می‌توانید حادثه را به مامور راهنمایی و رانندگی برای تشخیص تخلف نشان دهید. در این شرایط در هزینه بیمه رانندگان نیز صرفه جویی می‌شود. اکثر دوربین‌های ثبت وقایع دارای حالت پارکینگ هستند، که می‌تواند حوادث را ضبط کنند. زمانی که شما از ماشین خود دور هستید به عنوان یک بازدارنده در برابر سرقت و آسیب عمل می‌کنند. در این مقاله از گروه تعمیرات کریم سیستم به بررسی ویژگی‌ها و مزایای استفاده از دوربین ثبت وقایع می‌پردازیم.

دوربین داشبورد چگونه کار می‌کند؟

دوربین روی شیشه جلو نصب شده و هنگام رانندگی جاده را ضبط می‌کند. انرژی آن از طریق کابل فندک تامین می‌شود یا می‌توان آن را به جعبه فیوز متصل کرد. با چرخاندن کلید دوربین، دوربین به طور خودکار شروع به ضبط می‌کند. فیلم در یک حلقه پیوسته ضبط می‌شود و هر کلیپ در یک بخش کوتاه ۳ دقیقه‌ای روی کارت micro SD  فیلم‌برداری و ذخیره می‌شود.

مزایای خرید دوربین ثبت وقایع

آیا دوربین ثبت وقایع قانونی است؟

استفاده از دوربین داشبورد یا ثبت وقایع قانونی است در صورتی که دید راننده را محدود نکند و برای نفوذ به حریم خصوصی افراد استفاده نشود.

آیا دوربین‌های ثبت وقایع در شب ضبط می‌کنند؟

همه دوربین‌های داشبورد در شب ضبط می‌کنند، اما با پایین آمدن سطح نور، فناوری‌های خاصی مانند WDR و HDR  به وضوح و بهبود قابل توجه دید در شب کمک می‌کنند. اگر در شب رانندگی زیادی انجام می‌دهید، توصیه می‌کنیم دوربین‌ ثبت وقایعی خریداری نمایید که دارای جدیدترین حسگرها برای دید در شب و کیفیت تصویر بالا باشند.

آیا دوربین ثبت وقایع هنگام پارک کردن خودرو کار می‌کنند؟

بله، وقتی وسیله نقلیه شما پارک شده است، می‌توان از دوربین‌های ثبت وقایع استفاده کرد. برای ضبط در زمانی که رانندگی نمی‌کنید، این دوربین‌ها نیاز به اتصال به برق باتری دارند. این مدل‌ها تشخیص می‌دهند که ماشین شما در پارکینگ تصادف کرده و به‌طور خودکار در این نقطه شروع به ضبط می‌کند.

آیا دوربین ثبت وقایع هنگام پارک کردن خودرو کار می‌کنند؟

فیلم دوربین داشبورد یا ثبت وقایع کجا ذخیره می‌شوند؟

فیلم Dash cam بر روی کارت micro SD ضبط می‌شود. وقتی این کارت پر شد، دوربین به‌طور خودکار روی قدیمی‌ترین فایل ۳ دقیقه‌ای حلقه زده و ضبط می‌کند. فیلم را می‌توان به رایانه، تلفن یا تبلت منتقل کرد و به‌طور دائم آن را ذخیره نمود. دوربین‌های ثبت وقایعی را انتخاب کنید که فیلم‌هایی با کیفیت بالا ضبط می‌کنند. این دور بین‌ها از شما و وسیله نقلیه‌تان محافظت می‌کنند و در هنگام رفتن به جاده آرامش خاطر را برای شما ارمغان می‌آورند.

کارت SD 16 گیگابایتی چقدر می‌تواند ویدیو را نگه دارد؟

دوربین‌های ثبت وقایع می‌تواند تقریباً دو ساعت فیلم روی یک کارت Micro SD 16 گیگابایتی ضبط کند. بعد از آن روی قدیمی‌ترین فیلم‌ها ضبط‌ها را شروع می‌کند. این زمانی است که Dash Cam روی ۱۰۸۰p HD تنظیم شده است تا با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ضبط کند. این کار فضای کافی برای ثبت هر حادثه ای را فراهم می‌کند و به اثبات اینکه شما مقصر نبوده اید کمک می‌کند.

یک کارت SD 32 گیگابایتی چقدر می‌تواند ویدیو را نگه دارد؟

یک کارت ۳۲ گیگابایتی می‌تواند تا چهار ساعت فیلم دوربین را در هنگام ضبط با کیفیت ۷۲۰p HD  یا FULL HD  1080p  با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه نگه دارد. همچنین ضبط فیلم با کیفیت ۱۴۴۰p Quad HD، تقریباً دو ساعت فیلم ضبط می‌کند. این کارت فضای کافی برای ثبت هر گونه حادثه را دارد. اگر فضای کارت حافظه پر شود مجدد روی قدیمی‌ترین فیلم‌ها شروع به ضبط می‌کند. این کار امکان ثبت هرگونه حادثه را می‌دهد.

بعد از تصادف چه اتفاقی برای فیلم دوربین ثبت وقایع می‌افتد؟

دوربین‌های ثبت وقایع با سنسورهایی تعبیه شده‌اند که برخورد تصادف را تشخیص می‌دهند. اگر تصادفی داشته باشید، هر ضبطی که به این نقطه منتهی می‌شود ذخیره شده و فایل‌ها به‌طور خودکار قفل می‌شوند. بنابراین روی آنها فیلم جدیدی ضبط نخواهد شد.

انواع دوربین ثبت وقایع

تک لنز: این دوربین بر روی شیشه جلو نصب می‌شود و فیلم با کیفیت بالا را از جلوی خودرو ضبط می‌کند.

لنز دوگانه: برخی از دوربین‌های داشبورد مانند Nextbase Duo HD دارای دو لنز، یکی برای ضبط جلو و دیگری دارای یک لنز زوم ۵۰ متری برای ضبط وقایع عقب خودرو هستند.

دوربین ثبت وقایع موتور سیکلت: برخی از دوربین‌ها به طور خاص برای موتورسواران ودوچرخه سواران با سیستم نصب رم طراحی شده اند.

خرید و نصب دوربین ثبت وقایه در گروه تعمیرات کریم سیستم

اگر نیاز به دوربین ثبت وقایع دارید همین حالا با شماره ۰۹۱۲۰۷۸۵۰۲۱ تماس بگیرید. مشاوران کریم سیستم شما را راهنمایی خواهند کرد. خرید و نصب انواع دوربین، ردیاب خودرو، ردیاب کودکان و سالمندان، تعمیر ضبط و فروش پد اندروید تمامی‌خودرو در گروه تعمیرات کریم سیستم انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *