فناوری خودرو بسیار سریع حرکت می‌کند و پیشرفت‌ها دائماً نحوه تعامل و درک رانندگان از خودروهای اطراف خود را تغییر می‌دهند. استفاده از دوربین های ۳۶۰ درجه در خودروها یکی از این پیشرفت هاست.

روزهایی که یک راننده مجبور بود تنها به دانش و شایستگی خود تکیه کند و تنها آینه های جانبی معمولی و آینه های دید عقب را داشت دیگر گذشته است. اکنون آینه ها خودرو ها به مکملی برای فناوری جدید تبدیل شده اند. دوربین های مدرن ۳۶۰ درجه به رانندگان تصویری جامع از محیط اطراف خود می دهند و ایمنی، راحتی و تجربه رانندگی را به طور کلی بهبود می بخشند. دوربین های ۳۶۰ درجه معایب آینه های عقب و بغل سنتی از جمله نقاط کور، میدان دید محدود و ایراد در تشخیص دقیق فواصل را به طور کامل از بین برده اند.

در این مقاله از بلاگ کریم سیستم قصد داریم تا با فناوری دوربین ۳۶۰ درجه و نحوه عملکرد آن بیشتر آشنا شویم. همراه ما باشید.

دوربین 360 درجه چیست؟

دوربین ۳۶۰ درجه از چه اجزایی تشکیل شده و چگونه کار می کند؟

به طور معمول، یک سیستم دوربین ۳۶۰ درجه شامل چهار تا شش دوربین با زاویه باز است که در اطراف خودرو قرار گرفته اند. اینها معمولاً در سپرهای جلو و عقب، زیر آینه های جانبی و گاهی اوقات روی سقف قرار می گیرند و یک سیستم دوربین ۳۶۰ درجه را تشکیل می دهند. برخی از خودروسازان این دوربین ها را به گونه ای قرار می دهند که به عنوان مثال در داخل یا زیر لوگو قرار بگیرند و نامرئی به نظر برسند. این دوربین ها چندین پرسپکتیو از اطراف خودرو شامل قسمت های جلو، عقب، چپ و راست را ضبط می کنند.

نرم افزار روی برد، نماهای مختلف دوربین را در یک تصویر واحد و بدون درز پردازش می کند. این تصاویر بر روی مانیتور یا نمایشگر تخصصی دیگر در خودرو، به عنوان نمای بالا به پایین از خودرو و محیط اطراف آن نمایش داده می دهد. خطوط شبکه، نشانگرها یا هشدارها نیز ممکن است در تصویر گنجانده شوند تا به راننده در پارک کردن صحیح و ایمن خودرو و مانور بیشتر خودرو کمک کنند.

همچنین راننده در برخی از مدل ها می تواند بین چندین زوایای دوربین جابجا شود یا با برخی از سیستم‌های دوربین ۳۶۰ درجه، برای دید بهتر، روی مناطق خاصی زوم کند. به عنوان مثال، برای جلوگیری از آسیب ناشی از خراش بر روی بدنه یا نقاط کور ماشین، راننده می تواند به سادگی نمای جلو یا عقب یا نمای نزدیک به چرخ ها را بزرگ کرده و واضح تر ببیند.

مزایای ایمنی استفاده از دوربین ۳۶۰ درجه چیست؟

استفاده از دوربین های ۳۶۰ درجه در خودروها به طور قابل توجهی قدرت مانور، ایمنی و تجربه کلی رانندگی را افزایش می دهد. علاوه بر این، چند مزیت از نظر ایمنی ارائه می دهد که آنها را بررسی می کنیم.

در هنگام خرید دوربین ۳۶۰ درجه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

سیستم های دوربین ۳۶۰ درجه زیادی در بازار وجود دارند، اما از نظر عملکرد، سازگاری و کیفیت متفاوت هستند. هنگام انتخاب دوربین ۳۶۰ درجه  بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

نکات لازم درباره خرید دوربین 360 درجه خودرو

آیا  دوربین ۳۶۰ درجه مفید است؟

دوربین ۳۶۰ درجه یکی از مفیدترین ویژگی‌هایی است که می‌توان روی یک خودرو مخصوصاً سدان‌ها و شاستی بلند های بزرگ وجود داشته باشد. این ویژگی اگر در مکان‌های پارک سخت و در شرایط ترافیکی تنگ گیر کرده‌ باشید کمک کننده هستند. همچنین برای اتومبیل های کوچکتر که ستون های ضخیم در اطراف دارند مفید است. کسانی که تازه رانندگی را آموزش دیده اند نیز این ویژگی برایشان کارآمد است.

کدام خودروها دوربین ۳۶۰ درجه دارند؟

اکثر خودروهای پریمیوم، در درجه اول SUV ها به این ویژگی مجهز هستند. کیا سلتوس، هیوندای آلکازار، ماهیندرا XUV700 و جیپ کامپس چند خودروی میان رده هستند که این ویژگی را دارند. نیسان مگنیت ارزان ترین خودرویی است که دوربین ۳۶۰ درجه دارد.

جمع بندی

در مجموع، یک سیستم دوربین ۳۶۰ درجه یک ویژگی کاملا کاربردی است و در عین حال ایمنی خودروها را با درک بهتر راننده از محیط اطرافشان بهبود می بخشد. دوربین ۳۶۰ درجه می تواند از سنسورهای دیگر پشتیبانی کند. همچنین در وسایل نقلیه خودران در جهت یابی دقیق و موثر کمک کرده و موانع را شناسایی و از برخورد به آن جلوگیری می کند. باید بدانید که یک سیستم دوربین ۳۶۰ درجه باید همراه با سایر سیستم ها و الگوریتم های ایمنی استفاده شود، نه به عنوان یک جایگزین کامل برای رانندگی. دوربین ۳۶۰ درجه شامل مجموعه ای از دوربین ها و حسگرها در اطراف ماشین است که با هم کار کرده و به مانور دادن ماشین و راننده کمک می کنند. دوربین ها به شما کمک می کنند تا اشیاء اطراف را ببینید. حسگرها به شما کمک می کنند اندازه گیری دقیق فاصله را داشته باشید.

کریم سیستم خدماتی مانند فروش و نصب انواع دوربین ۳۶۰ درجه، تعمیر ضبط انواع خودروها، فروش ردیاب خودرو و نصب سیستم صوتی را انجام می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در باره سیستم صوتی خودرو و نصب دوربین با شماره ۰۹۱۲۰۷۸۸۵۰۲۱ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *