خودروی لیفان یکی از بهترین تولیدات چینی است که در ایران فروش بالایی دارد. با داشتن سیستم هوشمند صوتی، استفاده از این خودرو بسیار راحت است و می‌توان از تکنولوژی‌های پیشرفته آن استفاده کرد. در برخی مواقع این سیستم ممکن است با مشکلاتی مواجه شود که نیاز به تعمیر ضبط لیفان Lifan خواهید داشت. برای تعمیر، در ابتدا باید این مشکلات را شناسایی کنید، اما چه خرابی‌هایی ممکن است در سیستم صوتی و ضبط لیفان به وجود بیاید؟ در ادامه این مقاله از بلاگ کریم سیستم مشکلات را یک‌به‌یک بررسی خواهیم کرد.

سیستم صوتی لیفان از چه اجزایی تشکیل شده است؟

هر خودرو از سیستم صوتی مشخصی برخوردار است که از اجزای مختلفی تشکیل شده است. این اجزا هر کدام به یکدیگر مرتبط هستند و باعث می‌شوند که سیستم صوتی خودرو به‌خوبی کار کند. این اجزا را در ادامه بررسی می‌کنیم.

ضبط

یک سیستم صوتی پیشرفته از اجزای الکترونیکی جداگانه استفاده می‌کند که توسط سیم‌های مختلف به یکدیگر متصل شده اند. ضبط وظایف متعددی را انجام می‌دهد، اما وظیفه اصلی آن کنترل کلی سیستم و منابع مختلف صوتی در یک خودرو است. علاوه بر کنترل صدای سیستم، ضبط معمولا شامل کنترل‌های پایه صدا مانند باس و تریبل هستند تا صدا را مطابق با سلیقه شنونده تنظیم کنند. برخی از سیستم‌های صوتی دارای ویژگی پردازش سیگنال هستند که به طور خودکار صدا را با توجه به نویز محیط در یک خودرو تنظیم می‌کند. تعدادی از سیستم‌های صوتی سطح بالا نیز دارای ساب ووفر جداگانه هستند.

اسپیکرها

صداهایی که اسپیکرها ایجاد می‌کنند در اصل ارتعاشاتی هستند که در هوا آن‌ها را می‌شنویم و مخروط اسپیکر آن‌ها را ایجاد می‌کند. ابتدایی‌ترین اسپکیرهای خودروها به گونه ای طراحی شده اند که فول برد باشند و کل محدوده فرکانس را پوشش دهند. ووفرها و ساب ووفرها اسپیکرهای بزرگی هستند که فقط برای بازتولید صداهای باس با فرکانس پایین طراحی شده اند.

در بسیاری از سیستم‌های صوتی خودروها دو اسپیکر با اندازه‌های مختلف روی یک قاب ترکیب می‌شوند تا یک اسپیکر دو طرفه ایجاد کنند. در سیستم‌های پیچیده‌تر، ممکن است اسپیکر شامل یک یا چند ساب ووفر باشد که با درایورهای میدباس چپ و راست مطابقت دارند.

آمپلی فایر

سیستم استریو یا صوتی خودرو باید آمپلی فایری برای افزایش قدرت سیگنال صوتی داشته باشد تا قدرت کافی برای حرکت اسپیکرها را ایجاد کند. این امر یک فرایند دو مرحله ای است که توسط یک پری آمپلی فایر و یک تقویت کننده قدرت انجام می‌شود. پری آمپلی فایر در ضبط قرار می‌گیرد و داده‌ها از ورودی‌هایی مانند رادیو و بلوتوث می‌گیرد و برای تقویت سیگنال آماده می‌کند. سپس تقویت کننده قدرت سیگنال سطح پایین پری آمپلی فایر را می‌گیرد و به طور قابل توجهی آن را تقویت کرده تا بتواند بلندگوها را حرکت دهد و صدا ایجاد کند.

تعمیر ضبط لیفان Lifan

نحوه عملکرد ضبط خودرو لیفان

خودرو لیفان نیز مانند بسیاری از خودروها از سیستم صوتی هوشمند برخوردار است. بسیاری از امکانات این سیستم با استفاده از اینترنت کار می‌کند. در نتیجه، اتصال به اینترنت یکی از مهم‌ترین الزامات کار با ضبط لیفان خواهد بود. شما می‌توانید با استفاده از اینترنت، بلوتوث یا فلش USB برنامه‌ها و موسیقی‌های مدنظر خود را به این سیستم اضافه کنید تا به خوبی بتوانید از کار کردن با آن لذت ببرید.

بعد از این که موسیقی‌های خود را اضافه کردیدف با استفاده از تاچ مانیتور می‌توانید آن‌ها را پخش کنید. علاوه بر پخش موسیقی، امکانات دیگری مانند مسیریاب در این سیستم وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن مسیر خود را به لوکیشن‌های دلخواه پیدا کنید.

بررسی مشکلات احتمالی نصب سیستم صوتی و تعمیر ضبط لیفان Lifan

خودرو لیفان یکی از ماشین‌های باکیفیت به حساب می‌آید، اما با این حال مانند همه خودروها ممکن است مشکلاتی در آن به وجود بیاید که باعث خرابی قطعات آن بشود. از جمله خرابی‌های احتمالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هر کدام از این مشکلات دلایل خاصی دارند که باید در مرحله عیب یابی شناسایی شوند و سپس نسبت به رفع آن‌ها اقدام کرد.

چه مشکلاتی ممکن است برای مانیتور سیستم صوتی لیفان به وجود بیاید؟

شما برای کار کردن با ضبط لیفان باید از مانیتور استفاده کنید. در حقیقت خودروهای جدیدتر از سیستم‌های صوتی هوشمند استفاده می‌کنند و نحوه عملکرد آن‌ها با ضبط‌های قدیمی‌کاملا متفاوت است. گاهی اوقات ممکن است با مشکلاتی در عملکرد مانیتور مواجه شوید که در نهایت مجبور به تعمیر ضبط لیفان Lifan خواهید شد. قبل از اقدام به تعمیر باید به خوبی از مشکلات احتمالی مانیتور آگاه باشید، به همین دلیل خرابی‌هایی که امکان دارد پیش بیاید را بررسی خواهیم کرد:

تکمیل شدن ظرفیت آیسی حافظه

همه مانیتورهای لیفان مقدار مشخصی حافظه دارند که بخشی از آن به برنامه‌های عمومی‌و بخشی دیگر به برنامه‌های نصب شده توسط کاربر اختصاص می‌یابد. در نتیجه، هر لحظه امکان پر شدن آن وجود دارد و شما در محدودیت هستید. برخی افراد به میزان حافظه در دسترس توجه نمی‌کنند و آن قدر برنامه و موسیقی روی آن نصب می‌کنند که عملکرد مانیتور با افت زیادی مواجه خواهد شد. از طرفی پر شدن مانیتور هنگ کردن آن را به دنبال دارد. برای برطرف کردن این مشکل می‌توانید فایل‌ها و برنامه‌های کمتری روی سیستم صوتی انتقال دهید تا با سرعت بیشتری کار کند.

قطعات بی کیفیت

مانیتورهایی که کیفیت قطعات پایینی دارند بیشتر خراب می‌شوند و به تعمیر ضبط لیفان Lifan نیاز دارند. اگر از مانیتورهای ارزان قیمت روی خودرو شما استفاده شده باشد، به احتمال زیاد پس از مدتی خراب می‌شوند. در نتیجه، در هنگام خرید مانیتور به جای به قیمت به کیفیت قطعات آن دقت کنید تا در مدت کوتاه مجبور به تعمیر ضبط لیفان Lifan نشوید. معمولا در مانیتورهای بی کیفیت مشکلاتی نظیر اختلال در صدا و تصویر، پایین بودن کیفیت صدای دریافتی، هنگ کردن مداوم و قطعی مداوم اینترنت را تجربه خواهید کرد.

در صورت بروز این مشکلات در مانیتورهای بی کیفیت باید نسبت به تعمیر قطعات اقدام کنید. لازم به ذکر است که همه قطعات قابل تعمیر و تعویض نیستند. یکی از راه حل‌هایی که تا حدودی می‌تواند کارساز باشد، ریست کردن مانیتور است. وقتی مانیتور را ریست می‌کنید، سرعت آن تا حدودی بالا خواهد رفت.

وارد شدن ویروس

ازجمله مشکلاتی که می‌تواند برای همه قطعات نرم افزاری و دارای سیستم عامل پیش بیاید، ویروسی شدن آن‌ها است. ورود ویروس به سیستم صوتی لیفان می‌تواند باعث بروز مشکلات زیادی از جمله هنگ کردن مداوم شود. ویروس‌ها می‌توانند از روش‌های مختلفی به خصوص بلوتوث و اتصالUSB به سیستم یا مانیتور وارد شوند. معمولا ویروس سیستم با ریست کردن از بین می‌رود، اما اگر فایل‌های اصلی به ویروس آلوده شده باشند باید برنامه به طور کلی حذف شوند و آن‌ها را دوباره نصب کرد.

ویروسی شدن ضبط از دلایل خرابی سیستم صوتی

چرا هنگام استارت زدن ضبط خودرو خاموش می‌شود؟

گاهی اوقات پیش می‌آید که هنگام استارت زدن خودرو، ضبط آن به طور ناگهانی خاموش می‌شود، اما علت این امر چه می‌تواند باشد؟ رایج‌ترین علت این امر بروز اتصال کوتاه در سیستم است. سیم کشی‌های خودرو ممکن است بعد از مدتی دچار پوسیدگی شوند و سیم کشی آن‌ها با یکدیگر اتصال پیدا کند. به همین دلیل، اتصال کوتاه رخ می‌دهد و باعث خاموش شدن ناگهانی ضبط می‌شود.

از طرفی، ممکن است که به همراه ضبط، مانیتور هم از کار بیفتد. در این موقعیت دیگر نمی‌توانید با سیستم صوتی خودرو کار کنید. اگر برق به سیستم صوتی نرسد این اتفاق رخ خواهد داد و باعث قطع شدن آن در هنگام استارت زدن می‌شود.

نحوه تعمیر اسپیکرها در نصب سیستم صوتی و تعمیر ضبط لیفان Lifan

قطع شدن صدا، ضعیف بودن و وجود نویز همگی از دلایلی هستند که نشان می‌دهند تعمیر ضبط لیفان Lifan باید انجام شود. در وهله اول، باید تمامی‌اجزا سیستم صوتی و اسپیکرها را بررسی کنید. ممکن است مشکل از ساب ووفر یا باند باشد. اگر باند دچار پارگی شده باشد، باید آن را تعویض کنید.

اگر سیم‌های بلندگو متصل نشده باشند، ممکن است در صدا مشکلاتی پیش بیاید و آمپلی فایر نتواند عملکرد خود را به طور صحیح انجام دهد. در صورتی که آمپلی فایر ضعیف شده باشد، هیچ صدایی به گوش نمی‌رسد یا صدای ارسال شده بسیار ضعیف خواهد بود. به همین دلیل باید برای رفع آن آمپلی فایر را به خوبی چک کنید. اگر آمپلی فایر بیش از حد داغ شده است، باید به صورت رندوم باندهایی که به دستگاه متصل هستند را جدا کنید.

اگر با این کار مشکل داغ شدن آمپلی فایر در تعمیر ضبط لیفان Lifan حل نشد، باید از متخصصین این حوزه کمک بگیرید. از طرفی اگر هنگام روشن ضبط ولوم تا حداکثر باز باشد، احتمال دارد که شوک ناگهانی به سیستم و اجزای آن وارد شود. پس ترجیحا ولوم را تا انتها زیاد نکنید.

عیب یابی و تعمیر مانیتور خودرو لیفان Lifan

تعمیر ضبط لیفان Lifan و مانیتور آن باید توسط یک متخصص انجام شود، اما بد نیست که همه افراد درباره آن اطلاعاتی داشته باشند. اگر مانیتور لیفان فابریک باشد، باید حساسیت بیشتری نسبت به تعمیر آن در نظر گرفته شود. عیب یابی و تعمیر مانیتور این خودرو بدین شکل انجام خواهد شد:

وجود مشکل در تاچ مانیتور

از کار افتادن تاچ مانیتور این خودرو، رایج‌ترین مشکلی است که افراد با آن مواجه می‌شوند. بروز این مشکل می‌تواند دلیل‌های مختلفی داشته باشد. در اکثر مواقع وارد شدن ضربه و ترک خوردن مانیتور باعث از بین رفتن تاچ آن خواهد شد. از طرفی، گاهی اوقات تاچ می‌تواند نیم سوز شود که این خرابی‌ها قابل تعمیر نیستند و باید تعویض شوند. تعمیر این بخش از مانیتور بسیار کار سختی است و تعمیرکار باید از تسلط زیادی نسبت به این موضوع برخوردار باشد.

سیگنال نداشتن جی پی اس لیفان

از مهم‌ترین بخش‌های سیستم صوتی و مانیتور خودرو لیفان جی پی اس است که می‌تواند کارکردهای زیادی داشته باشد. اکثر افراد از آن برای مسیریابی در طول رانندگی استفاده می‌کنند. اگر این جز دارای خرابی شود یا سیگنال ندهد، دیگر نمی‌توانید از آن استفاده کنید. به همین دلیل، باید به دنبال عیب یابی آن باشید. تنظیم نبودن آنتن و مشکلات سخت افزاری به احتمال زیاد دلایل خرابی جی پی اس خواهند بود.

سیگنال نداشتن جی پی اس لیفان

نخواندن فلش USB

اگر هنگام اتصال فلش به مانتور با مشکل شناسایی آن مواجه می‌شوید، احتمالا علت آن مشکلات سخت افزاری است. از طرفی، ممکن است فلش دارای ویروس باشد که باید آن را به طور کامل چک کنید تا دچار مشکل نباشد.

تعمیر و تعویض قطعات ضبط لیفان

خودرو لیفان مدل‌های مختلفی دارند که هر کدام از قطعات خاصی برای سیستم صوتی استفاده کرده اند. شما باید بر اساس مدل خودروی خود نسبت به تعویض قطعات اقدام کنید. اگر مشکلاتی که به آن‌ها اشاره کردیم در خودرو شما وجود دارد و قصد تعمیر ضبط لیفان Lifan را دارید، ابتدا بهتر است که یک بررسی کلی انجام دهید. بستگی به میزان خرابی‌هایی که در قطعات سیستم وجود دارد، نسبت به تعمیر آن‌ها اقدام کنید.

در این صورت، در هزینه‌های مصرفی شما صرفه جویی زیادی خواهد شد. اگر مشکل موجود بزرگ باشد، چاره ای به جز تعویض قطعات نخواهید داشت. به خاطر بسپارید که در صورت تعویض قطعات حتما از نوع باکیفیت آنان استفاده کنید تا خودرو پس از مدتی دچار مشکل نشود. علاوه بر مشکلات سخت افزاری، عیوب نرم افزاری هم وجود دارند که در بیشتر مواقع با استفاده از تعمیرات برطرف می‌شوند. مانیتور لیفان می‌تواند از دو نوع ویندوزی و اندرویدی باشد. هر کدام از این سیستم عامل‌ها مستعد بروز مشکلاتی هستند که به دست متخصص قابل حل خواهند بود.

تعمیر و تعویض قطعات ضبط لیفان

تعمیر ضبط لیفان Lifan در گروه تعمیرات کریم سیستم

لیفان (Lifan) یک شرکت اتومبیل‌سازی چینی است که مدل‌های مختلفی از این خودرو را تولید می‌کند. با برخی از مدل‌های خودروهای لیفان در ادامه آشنا می‌شویم:

  1. لیفان X50
  2. لیفان ۸۲۰
  3. لیفان X60
  4. لیفان ۷۲۰
  5. لیفان ۸۲۰ EV
  6. لیفان ۳۳۰
  7. لیفان Myway
  8. لیفان ۵۳۰
  9. لیفان ۶۵۰

سیستم صوتی تمامی‌مدل‌های خودرو لیفان در کریم سیستم قابل نصب و تعمیر هستند. متخصصان با تجزبه این فروشگاه در کمترین زمان ممکن اقدام به تعمیر و یا تعویض قطعات مورد نیاز سیستم صوتی می‌کنند.

در نهایت همه خودروها اعم از قدیمی‌و جدید مستعد بروز مشکلات هستند و نیاز به تعمیر دارند. خودرو لیفان یکی از خودروهایی است که از سیستم هوشمند صوتی برخوردار است. اگر مشکلی در کارکرد هر کدام از این قسمت‌ها پیش بیاید، به تعمیر ضبط لیفان Lifan نیاز خواهد بود. تعمیر این سیستم نیازمند بررسی کامل آن است.

ممکن است مشکلات سخت افزاری باشند که نیاز به تعمیر یا تعویض دارند. در غیر این صورت مشکلات نرم افزاری است که علت عمده آن ویروسی شدن سیستم خواهد بود. اگر حس می‌کنید که در خودرو لیفان شما مشکلاتی به وجود آمده، می‌توانید با مراجعه به گروه تعمیرات کریم سیستم و بررسی کامل خودرو خود، قطعات موردنیاز را نصب، تعمیر یا تعویض کنید. کریم سیستم ارائه دهنده خدمات تعمیر ضبط ماشین، تعمیرات تخصصی انواع سیستم‌های صوتی و فروش ردیاب خودرو به شما در تشخیص، نصب و تعمیر ضبط انواع خودرو‌ها کمک خواهد کرد. با شماره ۰۹۱۹۵۰۷۳۸۰۲تماس گرفته و اطلاعات بیشتر را دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *